Niet alleen kleuren, maar ook veel vormen hebben een verborgen betekenis. Je kunt hier rekening mee houden als je gaat kiezen voor bepaalde logo vormen. Deze bevatten vaak een onderliggende boodschap waar je in eerste instantie niet aan denkt, maar die je wel degelijk uitstraalt naar de je doelgroep. De keuze voor bijvoorbeeld een vierkant of een cirkel heeft effect op hoe je merk overkomt. Niet eens zo’n gek idee dus om hier rekening mee te houden bij het kiezen van een logo.
Wat voelen je klanten als je kiest voor vierkante of rechthoekige logo vormen?
Visitekaartjes, webpagina’s, foto frames, vierkanten en rechthoeken zijn overal. Het zijn de bouwstenen van tekstvakken in magazines en kranten. Deze vorm is de meest gebruikte en veiligste keuze.Vierkanten en rechthoeken roepen een gevoel van gelijkheid en stabiliteit op. Ze hebben rechte hoeken die orde, rationaliteit en zakelijkheid uitstralen.Een vierkant of rechthoek wekt vertrouwen en staat voor eerlijkheid. En dat is zeker belangrijk als je een product of merk gaat lanceren. Vierkanten en rechthoeken zijn dus niet voor niets de meest gebruikte vormen in logo designs. Foto: Socio Design
Vormen in logo’s
De meeste bedrijven en projecten gebruiken vormen op een manier die niet overduidelijk zichtbaar is. Dat is ook de bedoeling. Als je gaat overdrijven dan doe je meer kwaad dan goed. Houd het gewoon lekker simpel. Dus wanneer je gaat spelen met vormen, blijf dan bij een enkele vorm.
Wil je graag hulp bij het ontwerpen van een logo? Neem contact met ons op om erachter te komen welke vorm het beste bij je past!