Op zoek naar een pakkend beeldmerk? Of juist een strak woordmerk? Dan is het verstandig om er een ervaren vormgever naar te laten kijken. Wij helpen je graag! Wij reageren altijd binnen een werkdag.
Nieuw logo: beeldmerk of woordmerk?
Bij het maken van een logo kun je kiezen voor een beeldmerk, een woordmerk of een combinatie van deze twee. Het beeldmerk bestaat uit een grafisch design waarmee je de identiteit van je bedrijf weergeeft. Een beeldmerk is een herkenbare afbeelding van een symbool of een bepaalde vorm waarmee mensen in een oogopslag kunnen zien waar je voor staat, wat je verkoopt, wat je als bedrijf belangrijk vindt. Vaak gaat een beeldmerk samen met een woordmerk.
De samenhang tussen een beeldmerk en een woordmerk
Een woordmerk bevat meestal je bedrijfsnaam of een beknopte omschrijving van je product of dienst. De combinatie van een specifieke typografie en unieke kleurencombinatie die je gebruikt om je bedrijfsnaam weer te geven. Ook in het woordmerk is het belang dat je rekening houdt met de identiteit en het karakter van je product of dienst. Wanneer je bedrijf nog niet veel naamsbekendheid heeft is het slim om te werken met een logo waarin je je onderscheid met zowel een beeldmerk als een woordmerk. Wij adviseren onze klanten vaak om te kiezen voor een combinatie van de voordelen die een beeldmerk en een woordmerk bieden. Vormen en symbolen spreken tot de verbeelding, woorden dragen bij aan je naamsbekendheid!