Wat kost een logo? Waarschijnlijk de meest gestelde vraag aan Dikke Huisstijl. En een lastige vraag. Wij zullen proberen deze vraag zo goed mogelijk te beantwoorden.
Want wat koop je nou eigenlijk?
Feitelijk is een logo is niet meer dan plaatje. Een afbeelding met figuren en letters. Je zou kunnen denken; ‘dat kan toch iedereen?’ Maar toch blijkt dat niet zo te zijn. Sterker nog; een hoop van onze klanten heeft eerst zelf geprobeerd een logo te maken. Ze hebben duidelijk een beeld of gevoel in hun hoofd, maar krijgen dat niet op papier. Voor die omzetting heb je namelijk een bepaald talent nodig. Als je een logo bij ons afneemt koop je feitelijk dat talent.
Uurtje factuurtje
Verder kost het maken van een logo natuurlijk ook gewoon tijd. Intake, onderzoek, schetsen, uittekenen. Voor een logo zijn wij hier minimaal 4 uur mee bezig. Bij veeleisende klanten een hele dag of meer. Zo kan het nuttig zijn om meer tijd te steken in onderzoek zodat het logo meer is dan alleen een beeldmerk. Een logo moet een verhaal vertellen. Jouw verhaal.
Kan het niet wat goedkoper?
Vier uur voor een logo komt op € 300,- (augustus 2018). En als jij erg kritisch bent of grootse plannen hebt, dan hebben we misschien meer tijd nodig. Dus heel veel goedkoper kan het helaas niet.
Waarom wel investeren in een logo?
Jouw logo is je (digitale) uithangbord, het eerste wat je klanten zien. Als je investeert in een pand, inventaris of een bedrijfsauto, investeer dan ook in het meest zichtbare deel van je organisatie!
Lange termijn
Een goed logo gaat zeker 10 jaar mee. Waarschijnlijk langer. In ieder geval veel langer dan je pc of je bedrijfsauto. Een enorm rendement uit een kleine investering dus.
Op zoek naar een dik logo voor een eerlijke prijs? Neem dan snel contact met ons op!