Blogartikel

De kracht van een sterk beeldmerk: herken jij alle bekende logo’s?

By 21 april 2017 No Comments

De Chinese taal is een van de meest moeilijke talen om onder de knie te krijgen. Niet alleen de spraak is compleet anders dan het Nederlands, ook het alfabet lijkt in geen enkel opzicht op die van ons. Zonder de hulp van Google Translate kunnen er vele van ons niet veel van maken.

Beeldmerken in neon-uithangborden door kunstenaar Gözetlik

Multidisciplinair ontwerper, kunstenaar en ondernemer Mehmet Gözetlik heeft een fascinatie voor neon-uithangborden. Deze borden zie je meestal in Aziatische wijken, beter bekend als China Town’s, in de grote steden. In zijn project genaamd ‘Chinatown’ heeft hij deze uithangborden als inspiratie genomen en is hij aan de slag gegaan met het maken neon-uithangborden van bekende westerse merken. Het resultaat is heel dik! Check het filmpje hieronder om te zien hoe hij te werk gaat.

Chinatown / The Chinese translation of the trademarks from Mehmet Gözetlik on Vimeo.

Herken jij in de kunstwerken de logo’s van bekende organisaties?

Ondanks dat je het woordmerk van het logo niet kan lezen omdat het in het Chinees is geschreven, herken je door het sterke beeldmerk toch het bedrijf dat bij het logo hoort. De kunstenaar laat in dit project niet alleen zien dat de logo’s er supergaaf uitzien als neon-uithangbord, maar het bewijst ook wat de kracht is van het beeldmerk alleen. Zie hieronder de verschillende neon-uithangborden die de kunstenaar heeft gemaakt. Herken jij alle logo’s?

Bron: http://mehmetgozetlik.com/filter/artwork/Chinatown


Contact

Ben jij zelf op zoek naar een krachtig logo of een dikke huisstijl dat blijft hangen bij je doelgroep? Neem gerust contact met ons op om te kijken wat de mogelijkheden zijn!